Biblioteka Wydziału Biologii należy do ogólnouczelnianej sieci informacyjno-bibliotecznej Uniwersytetu w Białymstoku. www.bg.uwb.edu.pl. Umożliwia dostęp on-line do wydawnictw elektronicznych, pełnotekstowych oraz abstraktów, w tym do książek elektronicznych na platformie EBSCO oraz IBUK libra. Posiada stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu.

Biblioteka dysponuje czytelnią dostępną użytkownikom w godzinach pracy biblioteki.

Biblioteka Wydziału Biologii czynna:
poniedziałek - czwartek 8.30 - 16.00

Dr Jolanta Kondracikowska - kierownik
telefon: (85) 738-83-87
email: j.kondracikowska@uwb.edu.pl

Czytelnia:

• użytkownikom udostępnione są stanowiska komputerowe do korzystania z baz elektronicznych oraz  stanowisko komputerowe z możliwością skanowania
  • posiada stanowisko pracy dostosowane dla osób z niepełnosprawnością
  • umożliwia korzystanie z bibliograficznych, abstraktowych i pełnotekstowych baz danych. Bazy danych są dostępne, bez logowania, dla wszystkich użytkowników z komputerów w sieci Uniwersytetu w Białymstoku oraz komputerów prywatnych po wcześniejszej rejestracji on-line. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Biblioteki Uniwersyteckiej (https://bg.uwb.edu.pl/bu/czytaj/bazy-danych)

Zamawianie książek online jest możliwe wyłącznie przez system biblioteczny.

W zbiorach Biblioteki Wydziału Biologii znajduje się ponad 15000 woluminów zbiorów zwartych (podręczniki akademickie, monografie naukowe) oraz ponad 6500 woluminów czasopism z dziedziny biologii, ochrony środowiska, ekologii, geologii.

Biblioteka prenumeruje 14 tytułów czasopism polskich.

Posiada również wykupiony dostęp do dwóch kolekcji niezwykle wartościowej bazy JSTOR:

Biological Sciences, która zawiera 135 tytułów czasopism z zakresu nauki biologicznych m.in. American Journal of Botany, American Naturalist, BioScience, Ecology, Evolution, Journal of Wildlife Management, Water Environment Research oraz

Ecology&Botany I, która zawiera 30 tytułów czasopism z zakresu Ekologii i Botaniki m.in. Ecological Applications, Journal of Ecology, Journal of AnimalEcology, Biotropica.

Baza ta specjalizuje się w prowadzeniu internetowego archiwum pism naukowych oraz udostępnianiu zgromadzonych treści jak największemu gronu odbiorców. JSTOR umożliwia naukowcom przeglądanie archiwalnych numerów czasopism.

W zbiorach Biblioteki gromadzone są również prace doktorskie obronione na Wydziale Biologii.

Wypożyczalnia książek jest całkowicie skomputeryzowana. Automatyczny system ALEPH rejestruje wszelkie operacje związane z zapisem czytelnika, zamówieniem, rezerwacją i wypożyczeniem książki, jej zwrotem i prolongatą.

Biblioteka stosuje format opisu danych MARC 21. Hasła osobowe, korporatywne, nazwy serii i przedmiotowe są kopiowane z kartotek haseł wzorcowych Narodowego Uniwersalnego Katalogu Centralnego (NUKAT). Biblioteka stosuje język haseł przedmiotowych Katalogów Automatycznych Bibliotek Akademickich (KABA).