BIOLOGIA

Chcesz zdobyć gruntowną wiedzę z nauk przyrodniczych?

Zaplanować i wykonać analizy laboratoryjne oraz badania terenowe?

Zdobyć umiejętności wykonywania analiz na nowoczesnej i specjalistycznej aparaturze?

Studiując Biologię zdobędziesz wszechstronne wykształcenie przyrodnicze oraz wiedzę o najbardziej aktualnych i najważniejszych metodach badawczych stosowanych w naukach biologicznych wraz z możliwością ich zastosowania w praktyce.

Zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem najnowocześniejszego sprzętu laboratoryjnego pozwolą na efektywniejsze opanowanie metod in vitro, in vivo oraz in silico na poziomie genów, komórek roślinnych i zwierzęcych, organizmów i ekosystemów.

Nabędziesz umiejętności samodzielnego pozyskiwania materiału biologicznego, doboru technik przydatnych do wykonywania badań molekularnych, mikrobiologicznych, ekologicznych i środowiskowych.

Swoje zainteresowania poszerzysz, wybierając przedmioty fakultatywne z czterech bloków: Biologia eksperymentalna i molekularna, Biologia sądowa, Ekologia i zarządzanie środowiskiem przyrodniczym oraz Mikrobiologia z biotechnologią.

MIKROBIOLOGIA

Fascynuje Cię niewidoczny gołym okiem świat wokół nas?

Chciałbyś pracować z najnowocześniejszą aparaturą naukowo-badawczą?

Marzysz, by w przyszłości znaleźć dobrą i ciekawą pracę w nowoczesnym laboratorium bądź firmie biotechnologicznej?

A może wolisz pracę w przetwórstwie spożywczym lub szeroko pojętej ochronie środowiska?

Studiując na kierunku Mikrobiologia, zdobędziesz wszechstronną wiedzę w zakresie wirusologii, biologii bakterii, immunologii i biochemii oraz protozoologii.

Dzięki różnorodnym zajęciom odbywającym się w świetnie wyposażonym kampusie UwB, nauczysz się korzystać z nowoczesnej aparatury badawczej, co stanowi podstawę pracy współczesnego mikrobiologa.

Dowiesz się, w jaki sposób prowadzić badania naukowe na różnych poziomach organizacji życia, a jednocześnie nabędziesz liczne umiejętności praktyczne potrzebne w późniejszej pracy zawodowej.

Opanujesz metody identyfikacji mikroorganizmów za pomocą różnorodnych technik. Poznasz szeroki wachlarz metod laboratoryjnych z zakresu biologii molekularnej, biotechnologii i diagnostyki mikrobiologicznej.

Dowiesz się także, w jaki sposób prowadzić hodowle komórkowe oraz prowadzić analizy laboratoryjne wód, gleby, powietrza oraz żywności.

EKOBIZNES (studia międzywydziałowe)

Chcesz prowadzić własną działalność gospodarczą wykorzystując potencjał przyrodniczy oraz innowacyjne technologie środowiskowe?

Interesuje Cię praca jako specjalista w zakresie systemów zarządzania środowiskiem?

A może wybierzesz działalność konsultingową w zakresie monitoringu środowiska, analizy rynków, towarów i usług środowiskowych oraz analizy ryzyka ekonomiczno-ekologicznego?

Kierunek Ekobiznes został utworzony w wyniku współpracy Wydziału Biologii i Wydziału Ekonomii i Zarządzania UwB.

Studiując Ekobiznes, nabędziesz umiejętności łączenia zagadnień związanych z ekonomią, zarządzaniem oraz gospodarowaniem środowiskiem przyrodniczym. Zrozumiesz rolę i znaczenie środowiska w różnych formach aktywności gospodarczej.

Zostaniesz przygotowany do prowadzenia własnej działalności biznesowej w oparciu o założenia „zielonej gospodarki” lub podjęcia pracy w branżach związanych z gospodarowaniem i ochroną środowiska.

Poznasz zasady zrównoważonego rozwoju i będziesz potrafił je zastosować w praktyce.

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna